במה פתוחה בכנס החירות החמישי

המרצים ותקצירי הרצאות

ליבי מולד

עורכת דין ליבי מולד - אמא ל 2 מדריכת מונטסורי ועוסקת בנושאי וואצ'רים בחינוך, עובדת בחברת הייטק. פעילה שנים לקידום ערכים של ליברליזם קלאסי ושוק חופשי. מתמודדת ברשימת מפלגת "זהות" לכנסת. 

 

ההרצאה תעסוק בציטוטים נבחרים מתוך פסק הדין "הסתדרות העובדים הכללית החדשה נ' ביכורי השקמה" בו נקנס רמי לוי בסך מליון וחצי שקלים על שפגע באפשרות העובדים להתאגד תחת ההסתדרות. ציטוטים הממחישים את הפגיעה העקבית הנוראית של הדין הישראלי בעסקים - ובמיוחד העדפתו של הדין ושל הפסיקה את התאגדויות העובדים אל מול זכות הקניין של המעסיקים.  

יהודה אדר

יהודה אדר ,  בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית , בוגר הטכניון. בעל תואר שני במנהל עסקים , מסלול Executive MBA Recanatti , אוניברסיטת תל אביב.
מנהל נכסים (נדל"ן) ותפעול גלובאלי בחברות כגון אמדוקס וקומברס (כיום מבניר) ונציג הנהלת החברה בניהול סכסוך העבודה מול ההסתדרות.

ההרצאה תעסוק בהשוואת שני המקרים: קומברס מול אמדוקס. במקרה של אמדוקס ההסתדרות לא הצליחה להיכנס ובמקרה של מבניר היא הצליחה להיכנס. יהודה אדר יספר על הרקע ומהלכי ההסתדרות בחברות ההיטק לרבות סקירת ההשפעות השליליות של מאבקי ההסתדרות בחברת מבניר ועל שוק ההיטק בכלל.

רותם סלע

מייסד ומו"ל הוצאת הספרים "סלע מאיר". שימש בעברו ככתב כלכלה פוליטית ושווקים פיננסיים בדה מארקר.

 הוביל את המאבק ב"חוק להגנת הספרות והסופרים" ואחד התורמים המשמעותיים לביטולו של חוק זה. 

אין כמו בונאצולה - התוצאות הדטרמניסטיות והעגומות של שיח העוני הישראלי

הצגה בקצרה של הנחות היסוד הפילוסופיות של דו"ח העוני. רותם יראה שמדובר בקשקוש שלא מודד עוני אלא מתמקד בפערים.
יבקש להוכיח כי האינסטינקט הבסיסי של כולנו הוא לראות בעוני מצב חומרי אבסולוטי (ולא פערים), ובצדק חברתי - מוביליות חברתית
שהיא תוצאה של שוק חופשי.

סול ירקוני

מהנדסת תקשורת, פעילה למען חופש הפרט ובפרט למען חופש העיסוק. 

מנהלת את העמוד When She Works , עמוד שהוא במה בה עובדי ועובדות תעשיית המין יכולים להביע את עצמם באופן אנונימי, ובלי תיווך של גופים מוטים. 
 

פעולות שמותר לעשות בחינם, ראוי שיהיה מותר לעשות אותן גם בתשלום, וזאת משתי סיבות: הראשונה, הסיבה התועלתנית- לא באמת ניתן לאכוף את עניין התשלום. אם אסור לשלם בצורה מוסדרת, ישלמו בשחור, בהטבות, בשווה ערך לכסף, תוך פינוי מקום לרמאות כשאין קבלה על התשלום. השניה, הסיבה האידאולוגית והיא שאל לנו לערער על ההחלטות שאנשים מבוגרים מקבלים, כי במדינה חופשית ודמוקרטית זכותם המלאה לעשות את השיקולים שלהם, ולכל אחד יש את הזכות לקבוע מה הוא מוכן לעשות בעבור כסף, ובעבור כמה כסף הוא מוכן לעשות זאת.

אדם רוסו

אדם רוסו, נולד וגר בצפון ירושלים, בעל תואר ראשון במתמטיקה ומורה למתמטיקה. הצטרף לתנועה הליברלית החדשה ב-2013 וחבר במפלגת זהות מיום הווסדה. 
 

"אמריקה הפכה למעצמה עשירה וחזקה דווקא משום שהיא הוותה ועדיין מהווה בית להגירה חופשית. המגוון שגלי ההגירה יוצרים הוא החוזק של החברה." כמה פעמים שמענו את הטענה הזאת? קלישאת ה"רב תרבותיות" וה"מגוון" כל כך מוטמעת בתרבות המערבית, עד כדי כך שהתנגדות לה או להנחות היסוד שלה הפכו להיות טאבו, והזדהות איתה נחשבת בטעות לעמדה ליברלית.

אריאל ליכטרמן

אריאל ליכטרמן, תלמיד ישיבת הסדר, פעיל במפלגת "זהות" ובארגון "חופש לכולנו" וכותב באתר "זווית אחרת".

השגחת הכשרות בישראל נמצאת ביחד עם שירותי דת נוספים באחריות המדינה עוד מהקמתה. מהן הנסיבות שהובילו לכך, מהם הכשלים שיוצר המצב הזה, ואיך הפרטה תועיל? 

אלעד מלכא

חבר מועצת העיר ירושלים ומנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת. פעיל למען קידום מדיניות שוק חופשי וחירויות פרט.

נפל דבר בישראל. לראשונה, אי פעם, יוכל כל מי שחפץ בכך לפתוח ערוץ ברודקאסט בישראל. שוק התקשורת בישראל עוצב בשנות התשעים מתוך תפיסה ששידור הוא משאב ציבורי שאמור להינתן על ידי המדינה. מטעמי יעילות המדינה ממקרת החוצה את השירות הזה בשמנו לערוץ השני ולאחר מכן גם לערוץ 10. ממילא למדינה סמכויות התערבות ופיקוח דרקוניות הפוגעות אנושות בחופש הביטוי. בפברואר 2018 קרה נס: שוק התקשורת נפתח, לפחות חלקית, לתחרות. מה גרם לפתיחת השוק? עד כמה יש היום יותר חופש ביטוי? והאם זה בכלל רלוונטי בעולם האינטרנט? הכל בשבע דקות.